» בריאות » להקשיב לקיבה שלנו

להקשיב לקיבה שלנו

תרבות האכילה המודרנית מלמדת אותנו כי אוכל הוא פינוק ולא צורך, ולכן אין זה פלא שאנו רואים כי אנשים רבים עולים במשקל בצורה לא בריאה ולא מצליחים לעמוד בפיתויים של אכילה גם כשלא ממש רעבים, וממשיכים לאכול גם הרבה לאחר שהקיבה שלנו קיבלה את שלה.

לדעת להקשיב לקיבה שלנו

עם מיליון פרסומות שמציגות לנו מאכלים טעימים, מסעדות שמגישות אוכל רווי שמן ורטבים בכמויות גדולות הרבה מעבר שמנה אחת צריכה להכיל, עם מנה ראשונה וקינוח, תרבות האכילה כבר השתרשה עמוק בתוכנו וכעת אנו מתמודדים עם אוכלוסיה שלמה שלמעשה לא יודעת לציית לצרכים בסיסיים של הגוף ומחפשים אחר דיאטה מהירה בכל פעם בה מתאספים להם כמה קילו מיותרים על הגוף.

הדרך הכי טובה לרזות ולשמור על המשקל לאורך זמן היא על ידי האזנה לאותם קרקורי קיבה שמודיעים לנו כי מאגרי המזון הסתיימו וכעת הגיע הזמן להזין את הגוף באוכל שהוא צריך, ולא באוכל שאתם רגילים להכניס לתוכו.

זה אומר לאכול לא רק מוצרים מטוגנים, מלוחים ומתוקים, אלא גם כאלה שעשירים ברכיבים תזונתיים שישאירו אותנו שבעים ומלאים.

טרם הארוחה הקפידו לשתות מים. מלבד היותם מסייעים להרגיע את הרעב ולאכול בנחת את הארוחה, הם גם תורמים רבות לסילוק של רעלים מן הגוף לכן הקפידו בזמן של דיאטה מהירה ובאופן כללי לשתות כעשרה כוסות מים מידי יום, לאורך היום.

דיאטות לא יסייעו לכם לרדת במשקל לאורך זמן ובצורה מהירה אלמלא תוסיפו אליהן גם תרבות אכילה נכונה שכוללת לעיסה של האוכל בצורה איטית ולא בליעה שלו בחתיכות גדולות. טקס האכילה צריך להיות איטי על מנת שהאוכל ירד אל הקיבה לעוס והיא לא תצטרך להתחיל עבוד שעות נוספות כדי לעכל את אותן חתיכות גדולות שנמצאות בה.

 

לסיום, הקפידו לבצע פעילות גופנית. לפחות שלוש פעמים בשבוע.

אודות שרון קורן