» אינטרנט » לומדים להבין את הגולשים

לומדים להבין את הגולשים

מאז שאתרי אינטרנט נכנסו אל החיים שלנו אנחנו מרבים לגלוש במשך כל שעות היום הפנויות שלנו על מנת לבדוק מידע חשוב, לשחק במשחקים ולהתחבר אל הרשת החברתית שלנו. בעלי עסקים הבינו היטב כי הכסף נמצא היכן שהלקוחות נמצאים והחלו להקים אתרים מסוגים שונים על מנת למשוך את קהל היעד ולהגדיל את הרווחיות כאשר גוגל אנליטיקס סייע רבות בניסיונות החוזרים להבין את התנהגות הגולשים ולשפר את האתר על מנת שאלה יישארו כמה שיותר בו. היום המלוכה של גוגל כבר אינה בלעדית וקמו להם יורשי עצר לא רעים בכלל כמו ניתוח של מפות חום, משפכי המרה והקלטות של תנועות עכבר והקלדות מקלדת, שעוזרים אף הם בניסיון לניתוח של התנהגות גולשים.

דרכים נוספות להבנת התנהגות גולשים באתר

·         Heatmaps – אלה ידועות גם בתור מפת חום כאשר ישנם סוגים רבים ומגוונים של מפות חום אשר מסייעות לראות את האזורים החמים אשר מסומנים בצורה ברורה על המסך. מפת חום יכולה להיות על ידי סימון של קליקים, לפי גלילה של הדף אינטרנט, לפי התנועות של העכבר שמבצעים הגולשים באתר ואולי אף בהמשך נראה שיטות חדשות יותר של מפות חום שמאפשרות לנתח את התנהגות הגולשים ולסמן בצורה ברורה את האזורים שעליהם מתעכבים האנשים אשר גולשים לאתר שאותו רוצים לשפר.

·         הקלטות עכבר ומקלדת – הקלטה של הפעילות של הגולשים כאשר אפשר לבדוק באלו דפים צפה כל גולש והיכן הוא נשאר יותר זמן והגיב על ידי קליקים שחשובים לפעילות דף האינטרנט. הניתוח של המידע מצריך עבודה רבה יותר מאשר זו של כלי Heatmaps.

 

·         משפך המרה – כאן מגדירים למעשה דרך איזה משפך רוצים שהגולשים יעברו על מנת לקבל את יחס ההמרה האידיאלי.

אודות שרון קורן